Who We Are???

University Malaya, Kuala Lumpur, Malaysia
Advanced Material Lab is a blog that build by the group of researcher in UNIVERSITY MALAYA as the place to share the knowledges about the activities and latest research outcomes.

Tuesday, December 9, 2014

28th Regional Conference on Solid State Science and Technology" (RCSSST2014)

Assalamualaikum & selamat sejahtera kepada semua..!!

Setelah sekian lama menyepi kini blog nanomaterial research group akan diserikan semula dengan entri tentang conference yang telah disertai oleh saudara Taifunisyam Taib atau lebih mesra dengan panggilan Bro Tai.. :)

Conference "28th Regional Conference on Solid State Science and Technology" (RCSSST2014) anjuran UiTM Pahang dan Malaysian Solid State Science and Tech (MASS) telah berlangsung pada 25 - 27 November 2014 yang lalu di Copthorne Hotel, Cameron Highlands Pahang...

Brochure RCSSST2014






Bro Tai telah membentangkan tajuk "Optical, Thermal and Dielectric Studies of Silver Silica Nanoparticles Synthesized via Sol Gel technique".. Blogger mewakili Bro Tai ingin mengucapkan terima kasih kepada Prof. Madya Dr. Mohd Rafie Johan, Prof. Dr. Wan Jefrey Basirun, Chin Kim Ming, Chia Chang Cherng, Tan Jia dan Herng atas penglibatan secara langsung & tidak langsung dalam penghasilan kertas penyelidikan beliau...

   
Bro Tai bersama poster beliau..

 
Tajuk kertas penyelidikan




Program ini diadakan setiap tahun. Pada 2015, RCSSST akan dianjurkan oleh UPM & MASS dan diadakan di Pulau Langkawi.. Jadi kepada sesiapa yang berminat, bolehlah membuat persediaan awal.. :)


Sekian saja untuk entri kali ini..

No comments:

Post a Comment